2015年9月13日日曜日

地震ともちファミリー Earthquake and Mochi Family

昨日は大きな地震がありました。

みなさんとにゃんこたちは平気でしたか?

きなこがびっくりしてスコ立ちしています。
Big earthquake yesterday.
Kinako was surplised and standing.


怖がったというよりは、ガクンという揺れにびっくりしたのと、外の防災放送に興味を持ったようです。
 They weren't scared but surprised by sudden quake.And they were interested in emergency announcement outside.


震源が東京湾ということで避難用の籠を準備しましたが、幸い使わずに済みました。
 Epicenter was Tokyo Bay.In preparation of tsunami,I prepared cat basket but we didn't use it fortunately.


もちファミリーはこの通り平気でしたが、
They didn't care at all.


 万一の備えをしておこうと思います。
But we should prepare everyday.



にほんブログ村 猫ブログ スコティッシュフォールドへ

0 件のコメント:

コメントを投稿